Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art.18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem
- wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres: Sąd Apelacyjny w Białymstoku ul. Mickiewicza 5 15-950 Białystok
- drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@bialystok.sa.gov.pl
- osobiście w siedzibie Sądu, w godzinach urzędowania
wniosek o zapewnienie dostępności – wzór
wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej – wzór
W dniach 26 lipca i 2 sierpnia 2021 r. Biuro Obsługi Interesanta i Czytelnia Akt Sądu Apelacyjnego czynne będą w godz. 8.00 – 15.00.
ZARZĄDZENIE NR 022/91/21/A
Prezesa i Dyrektora Sądu Apelacyjnego w Białymstoku z dnia 06 lipca 2021 r. w sprawie wprowadzenia zasad związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa interesantów i pracowników Sądu Apelacyjnego w Białymstoku w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV2 (koronawirusa)
Prezes Sądu Apelacyjnego w Białymstoku Zarządzeniem nr 022/82/21/A z dnia 10 czerwca 2021 uchylił Zarządzenie nr 022/52/20/A z dnia 15 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia liczby osób mogących przebywać na salach rozpraw w Sądzie Apelacyjnym w Białymstoku.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 022/4/21/A Prezesa i Dyrektora Sądu Apelacyjnego z dnia 14 stycznia 2021 4 czerwca 2021 (piątek) został ustalony dniem wolnym od pracy, za odpracowaniem w dniu 12 czerwca 2021 (sobota).
Sąd Apelacyjny informuje, że z powodu awarii technicznej faks o nr 85 7329001 nie działa do odwołania.
4 maja 2021 r. (wtorek) jest dniem wolnym od pracy za święto przypadające w sobotę 1 maja 2021 r. – Zarządzenie Nr 022/4/21/A Prezesa i Dyrektora Sądu Apelacyjnego w Białymstoku z dnia 14 stycznia 2021 r.
19 kwietnia 2021 Biuro Obsługi Interesanta i Czytelnia Akt Sądu Apelacyjnego czynne będą w godz. 8.00 – 15.00