W aktualnym stanie prawnym nadal nie jest możliwe skuteczne wniesienia pisma procesowego na adres poczty elektronicznej Sądu Apelacyjnego w Białymstoku, uwzględniając również elektroniczną skrzynkę podawczą i inne tego typu rozwiązania.
Wejście w życie art. 125 § 5 k.p.c., który wskazuje, że jeżeli warunki techniczne i organizacyjne sądu to umożliwiają, pisma procesowe można wnosić także na adres do doręczeń elektronicznych sądu, o którym mowa w art. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U.2024.1045 t.j.) nie stanowi wystarczającej podstawy do składania pism procesowych tą drogą. Należy zwrócić uwagę na art. 155 ust. 7 tej Ustawy, który stanowi, że sądy są obowiązane stosować przepisy ustawy w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej od dnia 1 października 2029 r. Ponadto Minister Sprawiedliwości nie określił dotąd w drodze rozporządzenia terminów, od których w postępowaniach w sprawach z poszczególnych zakresów albo w poszczególnych sądach pismo procesowe będzie można wnosić także na adres do doręczeń elektronicznych sądu.
Sąd Apelacyjny w Białymstoku działając zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2303 z późń. zm.) (dalej: rozporządzenie) informuje, że posiada do zagospodarowania zbędne składniki majątku ruchomego w postaci dwóch drukarek i kopertownicy (dalej: składniki majątkowe) wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia przeznaczone do nieodpłatnego przekazania lub darowizny na rzecz jednostek spełniających warunki określone w rozporządzeniu. W przypadku zainteresowania nieodpłatnym przekazaniem na czas oznaczony lub nieoznaczony jednostkom sektora finansów publicznych lub państwowej osobie prawnej, która nie jest jednostką sektora finansów publicznych zbędnych składników majątkowych, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z wymogami określonymi w § 38 ust. 4 rozporządzenia.
Sąd Apelacyjny w Białymstoku informuje, że dysponuje środkami na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych sędziów, w związku z powyższym zainteresowani sędziowie, pełniący służbę na obszarze apelacji białostockiej mogą składać stosowne wnioski.
Szczegółowe zasady i tryb ubiegania się, rozpoznawania i przyznawania oraz spłaty środków finansowych przyznanych na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych sędziów z obszaru apelacji białostockiej określa Regulamin przyznawania pomocy finansowej na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych sędziów sądów z obszaru apelacji białostockiej, obowiązujący na mocy Zarządzenia A.0210.6.2023 Prezesa Sądu Apelacyjnego w Białymstoku z dnia 10 lutego 2023r. w sprawie ustalenia Regulaminu przyznawania pomocy finansowej na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych sędziów obszaru Apelacji Białostockiej.
Osoba do kontaktu: Katarzyna Pavtel – tel. 85 743 03 21.
Sąd Apelacyjny w Białymstoku poszukuje asystenta sędziego lub starszego asystenta sędziego z sądu okręgu Sądu Okręgowego w Białymstoku zainteresowanego zatrudnieniem w I Wydziale Cywilnym w ramach przeniesienia służbowego – podstawa prawna: art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (t.j. Dz. U z 2023 r., poz. 1917 z późn. zm.) w związku z art. 155 § 9 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 334 ze zm.) oraz art. 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 577).
Jednocześnie informuję, że zaproszenie skierowane jest do asystentów sędziego posiadających adres zamieszkania w Białymstoku.
Kandydaci zainteresowani przeniesieniem służbowym proszeni są o nadesłanie zgłoszeń wraz z oświadczeniem o miejscu zamieszkania - na adres kadry@bialystok.sa.gov.pl w terminie do dnia 13 września 2024 r.
Sąd Apelacyjny w Białymstoku działając zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa(t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2303 z póżn. zm.) informuje, że posiada do zagospodarowania poprzez sprzedaż zbędne składniki majątku ruchomego (urządzenia) w postaci dwóch drukarek oraz kopertownicy (dalej: składniki majątkowe) wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
Prezes Sądu Apelacyjnego w Białymstoku zaprasza sędziów z obszaru Apelacji Białostockiej zainteresowanych orzekaniem w II Wydziale Karnym Sądu Apelacyjnego w Białymstoku w ramach delegacji na podstawie art. 77 § 9 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 217 ze zm.) do nadsyłania w terminie do dnia 6 września 2024 r. zgłoszeń – za pośrednictwem prezesów macierzystych sądów - na adres: kadry@bialystok.sa.gov.pl
Sąd Apelacyjny w Białymstoku działając zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2303 z póżn. zm.) informuje, że posiada do zagospodarowania poprzez sprzedaż zbędne składniki majątku ruchomego (urządzenia) w postaci dwóch drukarek oraz kopertownicy (dalej: składniki majątkowe) wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
Sąd Apelacyjny w Białymstoku działając zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa ( t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2303) (dalej: rozporządzenie) informuje, iż posiada do zagospodarowania zbędne lub zużyte składniki rzeczowe majątku ruchomego wymienione w załącznikach nr 1-4 do niniejszej informacji przeznaczone do nieodpłatnego przekazania lub darowizny na rzecz jednostek spełniających warunki określone w rozporządzeniu.
W przypadku zainteresowania nieodpłatnym przekazaniem na czas oznaczony lub nieoznaczony jednostkom sektora finansów publicznych lub państwowej osobie prawnej, która nie jest jednostką sektora finansów publicznych zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z wymogami określonymi w § 38 ust. 4 rozporządzenia.
W przypadku zainteresowania darowizną jednostkom sektora finansów publicznych lub państwowej osobie prawnej, która nie jest jednostką sektora finansów publicznych oraz jednostkom organizacyjnym, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, niebędących jednostkami sektora finansów publicznych, oraz fundacji lub organizacji pożytku publicznego, które prowadzą działalność charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą, sportową lub turystyczną, z przeznaczeniem na realizację ich celów statutowych zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z wymogami określonymi w § 39 ust. 3 rozporządzenia.
Wnioski, o których mowa powyżej należy składać do dnia 17 lipca 2024 r. drogą mailową na adres: gospodarczy@bialystok.sa.gov.pl lub na Biurze Podawczym w siedzibie Sądu Apelacyjnego
w Białystoku, ul. Mickiewicza 5, 15-213 Białystok, ewentualnie wysłać za pośrednictwem operatora pocztowego na powyżej wskazany adres w zaklejonej i zaadresowanej kopercie z dopiskiem:
„Wniosek o nieodpłatne przekazanie lub darowiznę zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego”.
Za termin złożenia wniosków przyjęta będzie data i godzina ich złożenia lub wpływu przesyłki do Biura Podawczego Sądu Apelacyjnego w Białymstoku.
Decyzję w przedmiocie nieodpłatnego przekazania lub darowizny podejmie Dyrektor Sądu Apelacyjnego w Białymstoku, kierując się kolejnością zgłoszonych wniosków oraz uzasadnieniem potrzeb wykorzystania składników rzeczowych majątku ruchomego.
Zbędne lub zużyte składnika rzeczowe majątku ruchomego można oglądać w budynku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku, ul. Mickiewicza 5, 15-213 Białystok w godzinach urzędowania: poniedziałek – piątek, od godziny 13:00 do godziny 14:00 od dnia 10 lipca 2024r. do dnia 17 lipca 2024 r. po uprzednim uzgodnieniu terminu telefonicznie.